Wikia

Gametitle-FO1.pngGametitle-FO2.pngGametitle-FOT.pngGametitle-FO3.pngGametitle-FNV.pngGametitle-FO4.pngGametitle-VB.pngGametitle-FOBOS.pngGametitle-FB.png
Votf.jpg
Een Vault is een ondergrondse schuilkelder gemaakt door Vault-Tec. Hoewel ze officieel gebruikt werden om 1000 mensen te beschermen tegen de nucleaire oorlog, waren ze eigenlijk bedoeld als een geheim experiment van de overheid.

Achtergrond Edit

Uitgevoerd in opdracht van de overheid van de VS in 2054 als ''Project: Safehouse'' of ''the Societal Preservation Program'' bouwde Vault-Tec 122 vaults verspreid door het land.

De eerste vault ooit was gebouwd onder Los Angeles, en werd gebruikt voor het demonstreren van hoe het leven in een vault er uit zou zien, deze demonstratievault was geen deel van het voor het publiek verborgen project achter Project: Safehouse. In 2063 was de bouw van de meeste vaults al voltooid, met uitzondering van Vault 13, Vault 114, Vault 118 en Vault 88. De laatste vault waarvan bekend is dat deze voltooid was, is Vault 118, waarvan de bouw was voltooid in juni 2074.

Overzicht Edit

Elke Vault kan maximaal 1000 mensen onderdak bieden, maar dan moeten er wel bedden gedeeld worden. Er zijn genoeg middelen beschikbaar in de Vaults om alle mensen gedurende een lange periode te kunnen verzorgen (het systeem zelf zou 900 jaar moeten werken volgens het omroep-systeem in nummer 101). Elke Vault is dan ook volledig uitgerust met al het nodige: Water zuivering, mini-boerderijen, wapens, communicatie systemen, monitors van de oppervlakte, en entertainment systemen.

Verschillende Vaults gebruiken verschillende energiesystemen. Zo gebruikt nummer 13 bijvoorbeeld thermische energie, terwijl nummer 8 gebruik maakt van een nucleaire reactor.

Alle inwoners van de Vaults worden verplicht om een geel/blauw veiligheidspak te dragen. Het exacte ontwerp van de pakken verschilt van Vault tot Vault.

Mbox stub.png Dit artikel is een stub!

Dit artikel is een stub, een artikel dat te kort is en alleen basisinformatie over een onderwerp bevat. Je kan de wiki helpen door het uit te breiden

AfbeeldingenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki